Skip to main content
search
0

Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor gäller för alla B2B-transaktioner mellan Hotel Supply Scandinavia AB (härefter ”vi”, ”oss” eller ”vårt företag”) och dess kunder (härefter ”kund” eller ”ni”). Genom att handla hos oss godkänner ni dessa villkor. Observera att dessa villkor endast gäller för försäljning till företag och inte till privatpersoner.

Beställning
Beställningar kan göras via vår webbplats, www.hotelsupply.se, via e-post till info@hotelsupply.se eller genom att kontakta någon av våra säljare. När vi mottagit er beställning skickar vi en orderbekräftelse till er angivna e-postadress. Det är viktigt att ni granskar orderbekräftelsen och meddelar oss om något behöver korrigeras.

Priser
Alla priser som anges på vår webbplats och i vår kommunikation är exklusive moms. Moms läggs till på fakturan enligt gällande momssats. Vi förbehåller oss rätten att justera priser på grund av prisändringar hos våra leverantörer, valutaförändringar eller andra omständigheter utanför vår kontroll.

Leveranstid
Leveranstiden varierar beroende på produkt och lagerstatus. Normal leveranstid är mellan 3-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit er beställning, om inget annat anges. Vid förseningar informerar vi er snarast och håller er uppdaterade om den beräknade leveranstiden. Observera att leveranstider endast är en uppskattning och att vi inte kan garantera leverans inom angiven tid.

Frakt och leverans
Vi samarbetar med pålitliga transportföretag för att leverera våra produkter. Fraktkostnaden baseras på vikt, volym och leveransadress och kommer att anges på er faktura. Om ni har särskilda önskemål gällande leveranssätt, vänligen meddela oss detta vid beställning. Vi ansvarar för varorna fram till dess att de levereras till er angivna leveransadress. Risken för förlust eller skada på varorna övergår till er vid leveransen.

Betalningsvillkor
Betalningsvillkoren för våra företagskunder är normalt 30 dagar netto från fakturadatum, om inget annat avtalats. Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditbedömning och, om så krävs, begära en förskottsbetalning eller ändra betalningsvillkoren. Fakturor skickas antingen elektroniskt till er angivna e-postadress eller via vanlig post om ni föredrar det. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande lag.

Reklamationer och returer
Om ni upptäcker att en produkt är felaktig, skadad eller på annat sätt inte uppfyller era förväntningar, vänligen kontakta oss snarast möjligt och senast inom 14 dagar från leveransdatumet. Vid godkänd reklamation kommer vi att ersätta varan eller erbjuda en kreditnota, beroende på situationen. Vid retur av varor är det viktigt att ni kontaktar oss först så att vi kan ge er instruktioner om hur returen ska hanteras. Ångerrätt/öppet köp inte gäller specialtillverkade produkter eller beställningsvaror.

Force majeure
Vi ansvarar inte för förseningar eller underlåtenhet att fullgöra våra åtaganden enligt dessa leveransvillkor på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom strejker, naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslut eller liknande händelser. I sådana fall har vi rätt att skjuta upp leveransen eller häva avtalet utan skyldighet att betala skadestånd eller annan kompensation till er.

Tvist och tillämplig lag
Om en tvist skulle uppstå mellan oss och er som kund, strävar vi alltid efter att lösa den på ett konstruktivt och smidigt sätt. Om vi inte kan nå en lösning, ska tvisten avgöras i enlighet med svensk lag och de svenska domstolarna har exklusiv behörighet att lösa sådana tvister.

Ändringar av leveransvillkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa leveransvillkor när som helst. De ändrade villkoren träder i kraft när de publiceras på vår webbplats, och gäller för alla beställningar som görs efter det att de ändrade villkoren publicerats. Ni bör därför regelbundet besöka vår webbplats för att hålla er informerade om eventuella ändringar i våra leveransvillkor.

Kontakt
Om ni har några frågor angående dessa leveransvillkor eller behöver hjälp med en beställning, vänligen kontakta oss:

Hotel Supply Scandinavia AB
Bergavägen 1
254 66 Helsingborg, Sverige
Tel +46 (0)42 380 980
E-post: info@hotelsupply.se

Vi värdesätter våra kunder och är här för att hjälpa er med alla era behov. Vänligen tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar.

Close Menu